‘We hadden in het werkoverleg toch afgesproken dat…’ 
Hoe vaak zeg jij dat? Of denk je het alleen, omdat je niet als een zeur of boeman gezien wil worden? Of ben je bang dat je de wind van voren krijgt? Feedback geven en ontvangen is nog niet zo makkelijk. Want buiten het feit dat je wil dat gemaakte afspraken worden nagekomen, wil je ook de sfeer in de praktijk goed blijft en dat je collega’s je aardig vinden. 
Maar feedback geven (en ontvangen) zorgt er juist voor dat je team sterker wordt, dat iedereen zich betrokken en verantwoordelijk voelt én dus uiteindelijk beter presteert. Hoogste tijd dus om het ongemakkelijke gevoel van feedback geven of ontvangen aan te pakken. Deze praktische cursus helpt je daar bij.
In de cursus Feedback geven en ontvangen leer je
  • hoe je op een prettige manier feedback kan geven;
  • hoe je zelf open kan staan voor feedback en deze goed kan ontvangen; 
  • hoe je je goed kan voorbereiden op een feedbackgesprek

De onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • aanspreken versterkt de organisatieontwikkeling
  • aanspreken en de kracht van kwaliteiten
  • praktijksituaties centraal: het goede gesprek
  • feedback en vinger aan de pols

Voor wie?

Deze cursus is bedoeld voor iedereen uit het team die het lastig vindt om feedback te geven of te ontvangen en op praktische wijze hiermee aan de slag wil. Goed om te weten: (ongemakkelijke) rollenspellen komen gelukkig niet voor bij deze training. In kleine groepen bespreek je wel herkenbare praktijksituaties, die je zelf van te voren ook in kan brengen. Wil je met het hele team aan de slag met onderwerp? Dan is het programma Afspraken en aanspreken (nummer 5) uit de trainingreeks Team op sterkte wat voor jullie. 
Bijzonderheden
Aan deze cursus zijn 4 KRTP-punten toegekend. (CANMED 4 Communcatie)